Monday, January 17, 2011

berdosa apakah aku??

hari ini..hati ini..jiwa ini..seolah2 tak tenang..ntahla byk sgt perkara y tak dijangka berlaku sepanjang tahun 2011..seolah2 permulaan tahun 2011 ni byk pkra buruk berlaku..berdosa apakah aku sbnrnya??yer..aku mmg bukan manusia y sempurna..aku akui itu..namun berikan aku peluang untuk memperbaiki hidupku ini..beri aku ruang..siapa y nak hidup dlm kemurungan??takde siapa..takde sorg pon dlm dunia ni y inginkan perkara buruk berlaku dlm hidup mereka...
yer aku tau..aku sedar..rmi lg org2 y di luar sana mendapat penderitaan y lebih dahsyat klo nak dibandingkan dugaan y Allah berikan pada aku...tp aku sebagai manusia biasa pasti ade rs sakit..rs terluka dgn setiap perkara y buruk berlaku ke atas aku...pd siapa aku nak mengadu??yer mmg hanya pada-Nya aku mampu memohon kekuatan tp aku juga perlukan seseorang y mampu menenangkan aku n memberi kata2 semangat kepadaku wpon kdg2 ape y aku alami ini tidak sebesar dugaan y mereka terima..tp..ntahla...mmg sakit nak dipendam..tp apakandaya..klo diluahkan pasti akan ditertawakan atau hny diperlekehkan sbb mungkin ape y aku alami ni tak patut disesali...
susahnye..susah sgt nak explain macam mane..tp itulah selama ini y aku alami..mungkin aku cuai..mungkin aku tidak peka..mungkin aku alpa..mungkin kerana kelalaian diriku Tuhan telah tunjukkan kekuasaan y ada pada diri-Nya..mungkin dia mahu aku lebih berhati-hati dan mensyukuri setiap kurniaan y diberikan kepada ku agar aku tidak alpa..
Ya Allah andai dugaan n cubaan ini kau beri kerana kealpaan aku terhadap perintah n suruhanMu..jika ini y kau beri di atas dosa-dosa y pernah aku lakukan..aku mohon Kau tunjukkan aku jalan y benar dan berilah aku kekuatan andai semua ini mmg ditakdirkan untuk aku melaluinya seorang diri....bantulah hambamu untuk memperbaiki diri ini ya Allah.................

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.