Sunday, November 15, 2009

My Abah & Abg Sepol's Birthday...

secara kebetulan..
pada 16 November adalah hari lahir org2 kesayangan aku iaitu abah "Mahadi Mohamed Ariff" dan abang "Mohd Shaifolnizham Mahadi"..short story pasal dua2 insan kesayangan aku ni..
abah...
sejak kecik lg..adik beradik sume rapat giler dgn abah..tp y peliknya mak kate..aku sorg je y taknak ngan abah..papehal sume nak ngan mak..hehe...sepanjang aku hidup..abah sgt byk berkorban..dia adalah ayah y terbaik..walau adakala aku terasa hati dgn ape y dia tegur..tp aku sedar tu sume utk kebaikan aku..aku tau abah syg aku...aku penah kena penampar dgn abah..hehe..ingat lg time tu aku drjah 4 kot..sebab aku ade buat sumthing y kuang ajo di mata dia..tu jela sekali aku kna penampar dia...
abah ni..dia ssh nak pamerkan kasih syg dia..nak ucap tu jao skali..yela name pon laki...mak selalu cta...dulu time aku dok asrama@hostel mak selalu call aku..tp sbnrnya abah y suruh..tp abah taknak ckp ngan aku..mak kate abah rindu..hehe..terharu gak..
lg 1 pasal abah..sush nak tgk dia mrh aku...tak taula nape..klo ade pape y dia tak puas hati..dia akan gtau mak..mak la y jd mangsa..then mak y akan sampaikan pesanan abah kat aku...sian kat mak...tp papepon..syg abah!!!
abg sepol..
beza umo aku ngan abg aku ni 8 tahun..dulu ms kecik2 aku dgn dia camtu2 jela...tp bila da semakin dewasa ni..bru aku rapat dgn dia...myb dulu jarak y terlalu jauh buat ktrg ade jurang..tp bila msg2 dah besar..msg2 ade cta then senang nak berkongsi..abg aku ni orgnya...baik..tp gaya ckp tu mcm nak mrh je..(pdhal dia tak mrh)..huhu..aku ingat lg..dgn abg aku ni dulu pon aku pnh kena sebat dgn hanger..ms tu darjah 5 kot...haha..sbb aku ni nakal sgt kot..tp sekali tu jela..lepas tu tak de dah..then 1 benda y paling aku tak leh lupe..ms form 3..aku nak dekat PMR..tp time tu aku ade bt hal skit y merisokan mak abah..then abg aku slow talk elok2 ngan aku..then aku sedar slh aku..aku pon terus tinggalkan perangai y tak elok tu..akhirnya aku berjaya dpt keputusan y agak baik...wlupun tak cemerlang sgt..hehe..thanks abg sepol..
so di hari ini..
aku ucapkan...
SELAMAT HARI LAHIR
semoga kalian dipanjangkan umur dan sentiasa dimurahkan rezeki
sentiasa dirahmati Allah dunia dan akhirat
sentiasa memberi kesihatan y baik kepada kalian
sentiasa melindungi kalian dri sebarang perkara y tidak elok..
LOVE ABAH & ABG SEPOL!!!

1 comment:

  1. u been invited to do this challenge
    http://aidafazihrah.blogspot.com/2009/11/photo-tag.html

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.