Sunday, September 27, 2009

Tabah Seorang Teman

Tanggal 2 Syawal hari tu..dlm kul 7.15 am aku dikejutkan dgn panggilan tpon oleh sorg mmber..dia gtau ade tunang kpd membr ktrg ni telah kembali ke rahmatullah..innalilahiwainnailahirajiun...mmgla sgt sedih...bila org y tersayang tbe2 hilg sekelip mata..y palg tragiknye...dlm msa 3 mgu je lg dorg ni akn melangsungkan gri bahgia dorg...kad undangan baru je sampai hri tu b4 raya..tp yelakan...mmg dah tertulis y jodoh dorg smpi situ jer...hmmm....nak dijadikan cta...ape perasaan aku time dgr cta tuh???terkedu & sedih...yela kan bila kt try letakkn diri kt sendiri dlm situasi dia...msti rs terbeban...tp yela kan..bila dipkir2 blik tu sume dugaan dri Tuhan...pasti ade hikmahnye di sebalik sume tuh....aku tau kwn aku tu mesti lemah saat2 dia dgr berita kematian tunang dia tuh..tp aku gak tau..dia seorg y sgt tabah n kuat..klo tak Tuhan takkan bg dugaan ni kat dia...
2 hari lepas bru aku berkesempatan ziarah dia...tgk dia dak semakin kuat..cuma rs terkejut je tak hilg lg..yela kan...sekelip mata je Allah amik..tp takpela...berbalik kpd hukum alam..setiap y hidup pasti akn mati..cuma kt tak tau je bila n di mana...kdg2 aku tertanya2..mampukah aku setabah kwn aku tu klo aku diuji sebegitu rupa???astaghfirullah...tak dpt nak bygkan lah...rs tak sanggup nak pkir benda tuh...kt ni org sekeliling y tgk dia berat menaggung..tp dia y menanggung bebn hny Tuhan je y tau..
aku sbgi teman..hny mampu mendoakan agar Tuhan sentiasa memberi kekuatan kpd dia utk meneruskan hidupnya y msih pjg lg..insyaAllah...dan semoga Tuhan pelihara dia dari melakukan pkra2 y merugikan dirinya sndiri..AMIN..

1 comment:

  1. tq..aku masih bertahan dgn semangat dari korang semua..alhamdullillah..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.