Sunday, September 13, 2009

Coretan Ikhlas Buat Teman Tersayang...

Temanku...
aku tau kau rs sunyi skrg..
kau rs kehilangan...
aku tau dah berkali2 kau gagal dlm cinta..
tp...
aku jg tahu..
kau tabah sbnrnya teman..
wpon kau menafikan...
aku sedar...
kali ni mungkin kau diuji dgn lebih hebat..
walaupun sakit tu kau y tanggung..
tp aku dpt rasa ape y kau rasa...
kalu kau sedih..
aku sedih..
kalau kau kecewa..
aku turut rs keecwa..
kerana kau teman yang aku syg......

walaupun jarak dan masa memisahkan kt..
namun percayalah..
aku syg kau..
aku sentiasa ada di sini bila kau perlukan aku...
bukan setakat waktu senang..tp juga di waktu sedih..
aku cuba sedaya upaya utk tenangkan hati kau..
bg kata2 semangat..
hanya itu y aku mampu....

percayalah teman.....
setiap dugaan y kau hadapi..
sbnrnya adalah tanda kasih syg Allah pd kau..
selagi kt hidup di muka bumi ni..
selagi itulah Dia akan sentiasa menguji kt...

SABAR
itulah kuncinya....

Percayalah...
mmg sukar kau nak lupakan dia..
tp masa akan tentukan semuanya..
cuma di saat ni..kau kena kuat..
kerana ini adalah kemuncak kesedihanmu teman..
aku tau rs pedihnya..
kerna aku pnh alaminya....

Bahgiakah aku???
Nthla...bg aku..
aku lalui ape sj y Tuhan dah tentukan utk aku..
mungkin ini waktu bahgia aku...
tp aku pnh jugak ade waktu jatuh...
kerna Tuhan tu sgt Adil..
Dia takkan bg kt selamanya di atas...
kebahgian juga adalah satu ujian sbnrnya..
Dia nak tgk sejauh mana ingatan kt padaNya ketika kita sedang bahgia...

Semoga Tuhan kabulkan doa kau dan aku..
agar kau kembali seperti sedia kala...
jauh dri kesedihan..
bebas dri kekusutan...
kerna aku jua sgt terluka di kala kau terluka...

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.