Tuesday, September 8, 2009

Kerja Kerajaan vs Swasta

setelah beberapa memperolehi peluang bekerja di sektor swasta..aku rs selesa..oficemate pon ok..tp rs cam nak mntk bos naik gji skit..haha =p

aku tbe2 jd confius...act target aku dlm kerjaya ni..aku nak timba pengalaman dlm kurg dri 5 tahun la utk keje kat private sector..sbb keje private ni challenge dia lain skit..tp aku tak ckp gov tak bgus...kononnya bercita2 nak bkk firm sndirila klo ade rzki (cita2 tnggi tu pnting)...then kenala ade pngalaman gak...tp pastu aku cam rs nak jd lecturer plak..tgu peluang TPM cam takde hrpn je...hati tu mmg kuat nak smbg mster tp duit plak takde..lgpon aku bru sgt keje..hmmmm

act skg ni aku jd celaru skit...pe sbnrnya y aku nak??mane2 gov ade kosong aku aply..aku g temuduga..tp tkut kot2 mane tau dpt..pe aku nak bg alasan kat bos aku skg ni??sbb aku cam rs nak keje dgn dia lama..nak timba ilmu n pengalaman sbyk y aku mmpu..sbb dia mmg sorg bos y bgus..aku respect dia!!tak lokek ilmu n pemurah plak tu (kecuali bb gji)..haha..

dia pnh la kias2 kat aku..dia tak kasi aku keje gov ni..dia soh dok dgn dia dlm 2,3 tahun...akak kat ofis tu pon ckp..dia bru je nak groom aku..sbb katenya aku ni ade gakla potensi..(wpon aku rs aku ni lembab)..huuhu...

ni y wat aku serba slh sgt2..tp papepon aku g gak intvw spa tok pegawai perancg 11hb ni...kdg2 aku tersepit gak dgn parents aku..dorg bukan men tak sbr2 nak suh aku keje gov..katenya nnt aku takdela asik balik mlm jer..riso la tu...aku kan ank pompuan..huh..ntahla..ni lately ni aku alami konflik dalaman..hmmm...

tp papepon y berlaku pasni aku tau Tuhan dah ade jln hdup utk aku...aku pcya ade sbb musabab if Dia nak bg sama ada ujian ataupon kegembiraan pd aku...btw y pnting bila aku dah bekeluarga nnt klo leh aku nak kerjaya aku biarla buatkan aku byk ms dgn famly..huhu~~

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.