Tuesday, September 8, 2009

corat coret malam hari..

rasanya dah lame tak jenguk blog ni...bukannya ape just lately ni bz skit dgn bbrapa kewajipan y tak dpt dielakkan...sofar hdup aku ok..ade family y menyayangi aku..ade kwn2 y selalu menggembirakan,ada si dia y selalu di sisi...

semakin lama rs cam hdup ni sgt menarik..kdg2 hdup kt tak selalunya indah..pasti Tuhan akan uji tatkala Dia rs nak lihat sejauh mana tahap kesabaran n kekuatan hamba2nya..y pasti kita jgn sesekali mengalah..bila diingat2kan balik segala suka duka selama 23 tahun hdup aku ni..mcm2 pkra y dah berlaku..mula dri aku baby,masuk sek rendh,bertukar2 sek menengah,then masuk plak PLKN y temukan aku mcm2 org..mcm2 kenangan y tak dpt lupa...seterusnya ke fasa alam universiti..

universiti..di sini aku bertemu dgn pelbagai ragam manusia...hmmm..ade y baik, nakal, talam dua muka, gedik, kaki ampu...ntahla..manusia nak hdup ni mcm2 pkra dorg leh wat..kdg2 tak nak pkir perasan org sekeliling n org2 y syg dorg...

dah pnat study 5 tahun (beribu2 pengalamn waktu ni..huhu)..masuk plak alm pekerjaan..dulu time study bukan main excited sgt nak keje..ni bru je keje rs mmg study lg best....hmmm..tp yelakan..pape pon sume tu lumrah alam..we have to step forward...kenala hadap gak...

dah masuk alam pkerjaan ni..dah ade duit sndiri..tggjwb pon bertambbh..dgn parents lg..pastu pkir hala tuju kerjaya dan hidup...huh..sakit kepala kdg2 bila pkir..smpi nek migrain pon ade..huhu...

ape sbnrnya aku nak dlm hidup ni??pnh tak tny diri sndiri??kdg2 kita tau ape y kita nak..tp ade byk benda y menghalang..then kita stuck je kat 1 level y kita sbnrnya tak selesa...tp pape pon life must be move on...

so skg ni....

just go through ape y dah adela...grab any opportunity y datg..tp..ish..sush klo dah ade org mengharap n percya pd kita...rs payah..tu y tbe2 rs aku tak tau pe hala tuju hdup aku..hmmm..i mean dlm kerjaya aku..adoi~~

2 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.