Monday, September 12, 2011

Memanjatkan kesyukuran

Perbualan antara mak dan anak pada hari Isnin jam 6.30 pagi....

Mak : Ya Allah nape tak mandi2 lg ni?dah 6.30 dah ni..kul bp nyer nak g keje ni???? (uh dah stat membebel la plak)
Anak : Alaaaa..malasnye nak g keje....... (dgn nada yg mmg mls giler n rs nak EL jer)
Mak : Jgnla camtu, kena semangat sikit, letak niat nak cari rezeki yg halal..
Anak : Ok mak... (dengan longlai nyer g bilik air)

ok..g kejer cam biase...sampai2 je opis tepat jam 8.05 am dpt call dari HR suh turun.. (dlm hati berkata oh baru nak bg aku punya borg ptptn yg dah seminggu dok terperuk kat HR tu..gggrrrrr)

turun2 jer mmg dpt balik borg ptptn tu tp........ade skali dgn surat yg tertulis nama aku...errkkssss pe ni??cuak nyer...pastu akak tu ckp 'tahniah'...ok lg excited aku nak tau pe bendanya dlm surat tu...

dgn segera aku naik atas n bukak surat tu...jeng..jeng...jeng...taaaraaaa!!!!! alhamdulilah....aku seyum lebar sgt2... =)) usaha aku berbaloi gak wpon aku tak mengharap sgt... tp dah mmg rezeki aku, aku terima dgn rs sgt bersyukur...

mak adalah org pertama yg tau..pastu nak tau tak pe kaitan cite syukur ni dgn dialog di atas??? aku terkilan, nape aku mesti ade rs malas..insyaAllah klu niat kita ikhlas, Allah akan murahkan rezeki kita... Ya Allah, ampunkan hambaMu ini...

p/s : hari ni rs nak senyum jer...dlm hati aku dah berkata andai ini adalah jalan dan takdir dlm kerjaya aku, aku terima dgn redha dan seadanya..sbb tak semua org akan terus berada di atas..mungkin aku ditakdirkan untuk naik sedikit demi sedikit...tp aku tetap bersyukur =)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.