Sunday, August 21, 2011

oh modem wifi ku!!

nak dijadikan citer, modem sy ni terbakor ms hari sabtu last week...so dengan yakinnya sy berkata pd diri sendiri 'oh ni da ptg sabtu,sok hri ahad, so myb TM tak keje la nak buat report kerosakan ni'..report kena buat cepat sbb ade ms 1mggu jer b4 warranty tamat....jeng3x...hri isnin sy call TM n buat report sume pe jadah...pastu dia ckp, dorg ade je 24 jam..aahla kan, call centre mane leh cuti!ish apela aku ni...klu tak dah setle report aku buat..bukan dorg guna opis hour punya ms kerja..adeh~~~~

pastu ms call TM tu, dia kate kat area umah aku ade masalah kerosakan cable plak (padahal aku guna tpon umah ok jerk!tak phm la...)..so takleh nak buat report modem ni..dia kate nak kena tggu 17hb..takpe sbb warranty aku habis 21hb..eleh, yakin je!aku pon caye jela kan...tkpe ade 4 hari b4 warranty abis...takpe2 aku tggu 18hb call balik TM tanya pasal problem cable n nak wat report modem...pastu pe yg buat aku naik hangin tu? dia ckp warranty aku da habis 17hb!ceetttt tpu btolla minah yg aku call b4 ni...kate 21hb...ms tu aku dah terbayang2 fulus aku nak kena kuarkan tok beli modem baru... (yela warranty da habis kan...sob..sob...)

aku argue gak mcm2 dgn mamat kat TM centre tu...pastu last2 dia kate, dia suh aku trus g kat TM point yg berdekatan n mtk modem baru...okla, aku pasrah...so aku g la TM point (pdhal aku baru je sampai umah tak sampai 5 minit, pastu kena kuar balik!errkkkssss...takpela demi modem..)

sampai2 kat TM point aku dilayan oleh sorg mamat...dia kate "camane ni, warranty awk da habis.." pastu aku ckp "tp ...modem sy da lame rosak, sy nak buat report b4 ni TM tak bg..bla...bla....bla..." pas aku membebel bro tu pon agak boasan kot, mls nak gado dgn aku bulan2 pise ni..hihi..dia pon kate "ok, jap sy cek ade stok tak" dlm hati ku berbunga riang!!yeeehaaaa...dpt modem baru free!!! =D

bro tu ckp nak install tu kena ikut quick guide dlm manual...so bile aku bc, kena install cd...1 masalah ku adalah.,..netbook aku ni mane de cd reader..adoyai problem lg...aku pon dgn sengal2 nyer n lurus bendulnyer g sms anak buah aku suh dtg hri sabtu bwk laptop (3 hari aku tak bertenet..huhu)...dah smpi hri sabtu tu, aku tergerak nak call TM centre tnya...tup tup nak tau pe?dorg kate takyah guna cd, on9 sudah!!cet buang ms aku jer suh anak buah aku bwk laptop...klu aku call awl2 hari tu kan dah setle..haisshhhh aku terasa kesengalan aku di situ...hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.