Sunday, April 22, 2012

DIY - do it yourself

haaa....mesti tertanya2 nape dok upload byk benor wedding theme colour kan?? cam biasela pompuan mmg cenggitu.. ade dream wedding tersendiri..so mcm tu gak sy... disebabkan planning tu dah ada..insyaAllah segala yang diimpikan itu boleh dilaksanakan... setiap pada kita pasti akan menemui hari bahagia masing2..iaitu hari yg mana kita akan disatukan dgn pasangan kita sebagai suami isteri yg sah... sesetengah pasangan akan buat majlis besar-besaran n bajet pon besarla..sesetengah plak buat secara kecil-kecilan.. dan bg sy pula, sy akan buat majlis secara sederhana.. asalkan dpt meraikan kawan2 dan sedara mara seterusnya majlis tersebut berlangsung dgn jayanya..alhamdulilah da cukup bersyukur.

bila nak kawin ni, benda utama yg difikirkan adalah wang!.takde wang takleh nak kawin zmn skrg ni.. dan seelok2nya bersederhana dlm berbelanja tu.. sbb yg lebih penting belanja lepas kawin tu... utk itu, insyaAllah dlm majlis sy, ada byk benda n perkara yg sy DIY... insyaAllah dgn ms yg ada ni sy akan berusaha menjadikan dream wedding sy ni jadi kenyataan..cewah..padahal biasa2 jer..hehe..

nak share sedikit kebaikan DIY :

  1. jimat belanja
  2. dpt merealisasikan impian kita dgn design2 yg kita suka tanpa mengeluarkan kos yg byk..cth buat bunga telur sendiri..design yg kita suka tu, market price rm3, tp bila DIY kita bole dpt just rm1.50 je..murah kan?
  3. brg yg kita sewa mahal2, kita xdpt nak simpan..tp klu brg yg kita beli sama harga mcm kita sewa so kita bole simpan brg tu..cth pelamin..DIY pelamin yg simple..beli kerusi, then kerusi tu bole guna balik..klu sewa pelamin skrg mau beribu raban..tp pakai kejap je..hehe
  4. dpt memupuk semangat kerajinan
tapi yg penting, kita ada ms nak buat sume tu...kena well planning..so that takdela rasa benda tu kelam kabut bila da last minit..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.