Sunday, May 1, 2011

hati seorang wanita

tersentuh mendengar cerita seorang hamba Allah y telah bergelar isteri selama 20 tahun...luarannya nampak seperti keluarganya penuh kebahagiaan dan kesejahteraan..namun di sebaliknya hatinya penuh duka, dirinya penuh luka..disakiti oleh insan y dicintai dan diabdikan selama 20 tahun...namun apa dayanya untuk melepaskan kesengsaraan tersebut jika akhirnya nnt permata2 kesayangan y menjadi mangsa??dia membajar dirinya sendiri untuk mempertahankan kebahagiaan permata2 kesayangan....

menitik air mata, tersentuh jiwaku mendengar luahannya...wajarkah wanita dilayan seperti haiwan??bukankah wanita perlu dilindungi oleh insan y bergelar lelaki??tak mampu aku membayangkan sekiranya diriku diletakkan di tempatnya..mampukah aku bertahan sepertinya???

mendengar ceritanya, hatiku menjadi lebih tabah..sekiranya dia mampu mengharungi segala kesusahan, sakit n perit selama 20 tahun, aku mahukan ketabahan itu ada pada diriku utk aku mengharungi hidupku sbg seorang wanita (insyaAllah jika umurku pjg)...melihat dugaan y Allah berikan padaku, berat lg beban y ditanggung oleh dia...

tika ini...mmg kdg2 aku menjadi lemah..jadi seperti tiada tempat utk berpaut...tp aku tetap tabahkan hati dan kuatkan diri mengharunginya walaupun adakala hati ini disakiti..

aku yakin...Allah anugerahkan ketabahan dan kesabaran y tinggi pada diri setiap wanita..

"duhai wanita...maruah diri yang kau galas lebih berat dari bongkah2 batu y besar..kau menepis dgn penuh sbr setiap godaan nafsu dunia y dtg bertubi2 hingga hampir mengheretmu ke kancah y penuh onak duri....Percayalah wanita..akan ada kebahagiaan di akhir kesengsaraanmu asal saja kesabaran menjadi bentengmu"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.